Renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle özgün
mimariye sahip 1915 Çanakkale Köprüsü'nde işçilerin üzerinde çalışacağı
platformun yapımı son sürat devam ediyor.
Hizmete girdiğinde "dünyanın en
büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale
Köprüsü'nün inşası sürüyor.
Göver Çelik halat olarak kaldırma ve çektirme ekipmanlarının tedarikçiliğini
üstlendiğimiz proje tüm hızıyla devam ediyor.
Her iki yakayı birbirine ilk kez
bağlayan halatlar üzerinden devam eden çalışmalarda, köprü inşaatı için en
önemli noktalardan olan "kedi yolu" da yapılıyor.
Bir çalışma platformu olan kedi yolu,
burada görev yapan işçiler için üstünde çalışma fırsatı sunduğundan inşa
işlerinde önem taşıyor.
Köprüde yapılacak kedi yolu ile Avrupa
ve Asya yakalarındaki deniz üstü çalışmaların hızlanması planlanıyor.
Her tasarımında ayrı bir anlam yüklü
Tasarımı inceliklerle örülen 1915
Çanakkale Köprüsü'nün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun
100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olarak planlandı.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz
renklerde olacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst
kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini
temsil edecek şekilde yapılacak.
Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre
yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle Çanakkale
Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğu 4 bin 608 metreyi bulacak.
18 Mart 2022'de hizmete girmesi
planlanıyor
"2x3" şeritle hizmet verecek
köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak.
Tabliyenin her iki tarafında inşa edilecek yürüme yolları, bakım onarım
amacıyla kullanılacak.
Göver Çelik Halat olarak 1915 Çanakkale
Köprüsünün tüm Kaldırma ve Çektirme ekipmanlarının tedarikini yapmanın haklı
gurur ve sorumluluğunu taşımaya devam edeceğiz.